Tuesday, 12 July 2011

Kenapa..

Kenapa ada manusia sehipokrit manusia2 ini... hurmmm~ andai aku ceritakan.. pasti membuka aib mereka.. akan aku simpan segala kesakitan ini. Satu hari..tuhan akan membalasnya... Amin, InsyaALLAH......huhhhh....bantulah saya sekeluarga Ya Allah........


p/s: Ujian tuhan itu dalam pelbagai rupa kan.. tabahkan lah hambamu ini...(T_T)

13 comments:

  1. kenapa ni zira... zira ceritalah.. sebagai pengajaran untuk orang lain tapi mendedahkan identiti mereka... ^_^

    ReplyDelete
  2. Ooops, nak tulis *tanpa tadi.. bukan tapi... nanti ade org salah faham pulak... huhu

    ReplyDelete
  3. ada seorang manusia ini..depan mak zira sangat baik la konon2nye.. tapi..belakang..kadang2 tepon menyakitkan hati mak zira.. smpi menangis2 org tua tu.. dah tu.. mmg la ayah zira pnh mnx tlg dia waktu susah.. tp dah habis byr da.. lebih dr yg ayah zira pnjam pun.. tapi dengan mudah dia mnta 40k dengan alasan untuk anak2 kat u! nk ank dia jd doktor..jd jurutera.. wah...senangnya.. zira ni berenti dari U sebab x smpi hati nk ayah zira susah2 cr duit.....x sedar ke.. zira ni nk kawen.. nk pki duet byk... ayah zira kuarkan duit EPF nk buka akaun kat tabung haji pn x jdi! sedih...terkilan..tah.. rs terkilan sgt2... benci pulak dgn org tu... hipokrit sesangat.. klu la zira bersuara bahawasanya laki dia tu pernah meraba zira.. dah tentu malu nak mengadap mak zira.. byk mane dia mnx duit kat bapak zira pun x sama nilainye dengan apa laki dia wat dlo. Dek kerana zira punya mak dan ayah yg sangat baik untuk syp dan jgn buka aib org...zira syp je... ee... klu x kuat.. zira rs zira dah gila... x pun dah mati pendam perasaan..........

    ReplyDelete
  4. zira... kenapa ade orang yang berhati busuk macamtu.. kenapa minta 40k senang2 je dengan org lain? Geramnye... hana yang jadi emo bila baca cite zira ni. Zira, kesiannya ape jadi pada zira.. Hana rasa kalau hana tak sabar, dah lame je bgtau ape laki die buat tu.. Maybe parent zira tak nak keruhkan hubungan yang ada, tu yang senyap je tu..
    Ayah zira bagi jugak ke 40k tu?

    ReplyDelete
  5. mmg parent zira x nk hubungan itu jd keruh.. zira ni dah jdi mcm x de perasaan dah klu org nk wat pape kat fmily.. da x leh msuk kpla.. byk sgt org fitnah keluarga zira.. mak ckp sbar.. ape2 pun jgn aibkan org.. nnt org aibkan kite.. tu blm lg yg ckp zira penah pregnant. 1 kg. dia cite2.. last2 anak org tu sndri yg pndi bw laki msuk umah..kne tgkap dgn org surau..dgn atuk sedare zira sendiri.. zira syp je wktu dia cite sane sini.. tepuk tgn tu x.. tapi tu yg dia akan dapat klu buka aib org.. tuhan akan aibkan kite balik.. zira x nk jd camtu..bek zira x byk ckp.. diam itu lebih bharga klu mengadu kat tuhan kan..

    pasal 40k tu.. ayah ckp ayah nk bgi je... mls nk gduh2.. selama ni boleh kate tiap bln dia mnx.. 3 4k..dia ckp dia tgh susah..padahal pegi JAKEL shopping bj raya la ape la smpi beribu2.. ayah bg jugak.. dia fkir klu ayah bg..mama zira x tau.. nnt blkg ayah dia wat bek sgt dgn mama..sdgkan mama zira tau sbnrnye dia mnx duit dgn ayah.. jd zira ckp dgn ayah..klu ade 40k tu.. bg pd mama zira.. klu nk.. suh dia amik kat mama.. jgn fkir mama x tau apa dia wat kat blkg mama zira selama ni.. dan klu ayah bg jg 40k tu... kemungkinan zira kne tunda lg wedding zira.. :( selama hidup..zira ni berkorban je... minx2 la zira smpat bls jasa ibu bapa dlo sebelum terkorban selama berkorban...

    *bengkak mate ngs mlm td....

    ReplyDelete
  6. zira sabar ye... betul lah tu.. kalau kita bukak aib org, kita akan diabkan balik.. tapi zira bukak aib untuk kebaikan zira... Takpe zira, kalau zira rasa, berdiam diri tu adalah perkara terbaik... takpe, teruskan je... Tapi zira kene doa banyak2 pada Allah, kerana doa2 org yang teraniaya insyaAllah dimakbulkan.

    zira, 40k tu bukan sikit... lepas ni ntah berapa pulak dia mintak... org kalau tak tahu malu, mcmtu lah.. hati kering betul! lama2 kalau ikut kehendak dia, mahu dia pijak kepala kita satu hari nanti.

    Takpe zira, nanti zira ade kesenangan sikit, boleh sambung belajar tu.. Zira kene tabah. Ingat Allah sentiasa bersama2 zira. Zira ingat walaupun zira menempuhi kepayahan dalam hidup, tapi ade insang yang lebih malang lagi.

    Sabar selagi boleh Zira. Mintak kekuatan tu pada Allah..

    ReplyDelete
  7. Amin..minta2 mcm tu la hana..

    mungkin kerana dia pernah tolong dlo..dia fikir budi dia byk sgt2 smpi byk mcm tu kot ayah zira kne byr.. hurmm.. kang zira hati kering jd cam kl gangster lak..huhu~ dlo dia sekolah pun ayah yg tanggung... skrg ank dia sekolah kat u pun nk ayah tanggung... geram.. rs cam x leh terima lak kali ni...

    Rasenye zira ni cam dah x leh balaja jew.. dah kaku da klu nk smbg blaja.. kdg jeles sgt tgk blogger2..ade kerjaya bgs2..hana...nida... yg len2 sume...nk jd cikgu x dpt... sedih sgt... cuma zira da redha kan sume....

    harap sgt tuhan bg kekuatan tu.....

    ReplyDelete
  8. YA ALLAH sedey plak saya dpt tau kesah u nih zira..sabar eh...doa mintak pada ALLAH supaya dipermudahkan segala urusan..jangan tunduk pd org mcm tuh...u n ur family will be fine..saya doakan awak k :)...rmi lg akan doakan family awak...
    belajar x semestinya pnadai n berjaya ..x blaja x semestinya akan susah dan x berjaya..
    ALLAH x kan mengubah nasib sesuatu kaum , jika kaum itu x mahu mengubah nasib mereka..
    smenye terletak pada tangan sdr.:)

    ReplyDelete
  9. Hai zatie.. terima kasih kerana memberi semangat pd zira.. zira mintak tuhan permudahkan semuanya... walaupun rasa teramat sakit bila terjadinya perkara ini..

    Tiada niat mencari perhatian dengan luahan ini.. cuma rsa x tertanggung menahan selama 14 tahun.. rasa tersangat sakit... apa pun.. terima kasih kerana perhatian dan prihatin dgn sy...terima kasih sgt2....

    ReplyDelete
  10. dont worry kak.ktorang sme kat sini support akak..cme nak akak ingt selalo maafkan je kesalahan org pd kita..bukan hak kita untuk menghukum atau membenci..biarlah ALLAH yang membuat keputusan..doakan org tu sedar..tau sakit lalui sme tuh..saya percya sme org ada lalui saat genting bersm keluarga...
    tuhan x kan beri akak sekeluarga dugaan ni kalo die tau akak sekeluarga x mampu..jadi banyakkan bersabar dan dekatkan dr dengan tuhan..
    saya percaya akak sekeluarga mampu k..always smile n think positif k..

    p/s: akak panggil saya atie eh :)

    ReplyDelete
  11. yeay..eh jd seronok lak melawat blog cik zira nih..eh x tau nak panggil akak ke ape coz x tau umur..huhuh ")

    ReplyDelete
  12. zira thun 87, 24 thun ;)) atie 88 kan...

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...