Monday, 11 July 2011

Menge'CHECK' CHECKLIST

Assalamualaikum dan salam sejahtera..

Kembali pada persiapan perkahwinanku... ;))
Selepas tukar tarikh.. iaitu di awalkan dari tarikh asal..maka zira akan skip sebulan awal.. Haa..jadi.. klu ikutkan..wedding tu akan jadi 10 bulan je lagi.. waa... agak meneveskan diri fikiran jiwa dan segala macam la..haha.. dah tu lupa pulak nak check checklist.. haha~ melayang plus berangan tah ke mana kan.. handbook pun duk diam-diam je kat rak buku..kui kui kui~ dengan ini saya ingin sekali mengecheck checklist saya dari 12, 11 dan 10 bulan sebelum ;))


12 Bulan sebelum:

1. Bincang dengan tunang dan keluarga berkenaan tarikh dan waktu nikah - OK
2. Atur bajet ; Rendah / sederhana / mewah - OK (tapi rasa macam mewah betul dengan DIY..hahaha!!)
3. Pilih lokasi majlis; rumah / dewan - OK
4. Merancang jamuan; Hidang / buffet - OK (Hidang untuk makan beradab, Buffet untuk tetamu)

11 Bulan sebelum:

1. Tetapkan tarikh nikah, sanding dan bertandang - OK for bride side. PENDING from groom side.

Nikah : 21 april 2012
Sanding : 20 may 2012
Bertandang : TBA

2. Pergi kursus kahwin - OK (23 & 24 April 2011)
3. Survey pakaian perkahwinan - OK (customize new)
4. Beli barang hantaran - PENDING

10 Bulan sebelum:

1. Pilih pengapit - OK (my cousin)
2. Pilih warna tema - OK (yellow for solemnization day, pink green at bride side & peach at groom side)
3. Pilih konsep perkahwinan - OK (english vintage+fairytale+ballerina)
4. Rencanakan bulan madu - TBA (Bandung / Bali / Vietnam)

Zira ada miss pape x???? tolong remind.................... (^_^) Cayang y'll sume..hihi!

Salam sayang;
Qaseh AzRin

3 comments:

  1. waa... sendiri punye checklist pun tak terbuat lagi... kemalasan beraja di hati... bagus2 zira, sangat bersistematik...

    ReplyDelete
  2. waahhh..seriusly need to learn from u n other bride 2 be n ex b2b...bcoz i tggl lg sethn lebey sblm tb majlis nya..takutnye...tgk ur persiapan sgt banyak..sob3...T_T

    ReplyDelete
  3. Hana: zira baru melepasi waktu kemalasan diri baru-baru ni.. dekat sebulan juga la.. lps demam pns.. lgsung x update blog pun..hihi

    zatie: zira lg 10 bulan je.. adoi.. hihi..mane zira leh tlg..zira tlg ok..jgn segan klu nk tanya pape ea..

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...