Thursday, 4 August 2011

Practice Make-up & pilihan tudung

Assalamualaikum...
Salam sejahtera..

Emm..Hari ni post lambat sikit kerana keDEMAMan.. huhu~ tapi digagahkan juga.. Ok lah.. Aktiviti hari ini...

Perkara 1:

Hari ni zira saje dok practice make-up.. sebab takut lupa step.. sekali test lagi nanti..hancus.. huhu~ jadi ini hasilnya..

Opps! tu bukan hasil.. itu adalah gambar sebelum di make over.. mmg OVER dengan jerawat.. Tengok! jerawatnye sihat-sihat.. sedih betul saya tengok... haiz~ muka pucat giler demam-demam gini.. teruknya muka saya.. :p

Okay... yang ni baru betul hasilnya... bersungguh-sungguh nak wat magic dengan jerawat yg sihat tu.. berkesan tak magic nye??? hahaha~ jenuh jugak practice wat kening ni..susah sungguh~ takpe lah..nanti usaha lagi.. cuma.. bosan dah wat kat muka sendiri jew.. sape nak jadi model..meh sini! agagagaga~ nampak tak color eye shadow yg saya pakai?? kalau tak.. tengok gambar yang ni...

Color hijau-hijau gold.. :D saje pakai color ni.. actually nak pakai pink..next time la pulak ea... lipstick tu.. asalnye pink.. tah cane tukar color merah.. haha~ rasenya bibir saya yang suka wat magic.. masa tunang dulu pun same.. mak andam pakaikan color pink..tapi mkin lama jadi merah.. haha..Okay.. itu tentang latihan make-up saya..

Perkara 2:

sekarang ni.. pasal tudung.. pilihan pertama pakai inner.. cam gini lah rupa muka saya.. tengok.........

Ok ke??? Shawl putih ni mama belikan masa dia gi jalan dengan kakak kat GIANT je..tah bulan bape tak ingat dah... dia cakap teringatkan saya.. dan dia belikan kot-kot saya nak pakai masa nikah.. dia cakap RM10 je harga. Saya tak kisah pun.. saya rasa saya akan pakai shawl ni.. sebab mama yang belikan.. okay.. tu pilihan pertama..

Pilihan ke2.. tudung awning. Lihat!

Saya rasa macam tak ok (T_T) buruk je muka saya bila pakai awning ni.. dah la memang tak cantik.. emm.... Shawl tu je cantik! haha~ ok ke? ok ke? ok ke?

Perkara 3:

Dah tengok zira make-up? Dah tengok zira pakai tudung? *saya tau sy tak cantik mcm nurul syuhada.. takpe lah.. sy terima ciptaan tuhan pada muka saya ni... Huhu~

Soalan zira: Boleh tak zira make-up NIKAH nanti sendiri je??????

Perkara 4:

Eh.. dah bis lah... hehehehe~ You all jawab soalan zira okay.... TC!


With Love!
Zira *Qaseh AzRin

18 comments:

  1. haha zira ni merendah dr sgt ke..ish3..xmo laaa..always think positif n yakin diri ..just jangan teLEBEY yakin je ^_^

    ReplyDelete
  2. Dah boleh make up sendiri time nikah nanti.. cuma kena brush up lagi talent tu... hmm, kalau pakai shawl nampak bulat lah muka zira, kalau pakai awning, nampak macam tembam jugak... hehehe... tudung awning tu ok.. cuma kene kemaskan sikit lagi kot...

    ReplyDelete
  3. Atie: Susah nk lari dr rs itu... kurang keyakinan diri.. :|

    Hana: Waaa.. x nk la decide lgi nk pki tudung ape.. dua2 x ok.. tgk nnt ea.. lgi 8 bulan...hihihi~

    ReplyDelete
  4. cantik la zira mekap,nanti review la zira make up cmne?cantik,tertutup semua jerawat2 sihat 2!muka sy pn mcm zira,zira ajr la cara zira make up,nk pkai raya~hekhekhek...
    klau pkai shawl 2 lbh ok klau zira pkai crown yg tinggi tp klau pkai tdung awning,x kre crown 2 rendah@tinggi..ia ttp cntik!do da best k!~

    ReplyDelete
  5. zira cantiklah. saya suka awning. tak tahu napa

    ReplyDelete
  6. sue: Zira gi class make up MUA kat butik kawan.. da bis 600 tuk bljr.. 1 class 200.. da g 3 kls.. ade lg 2 3 kls kne pegi.. ;)nnt try tudung len lak kot2 sesuai.. (^_^)

    nora: nnt nora pki awning juga ke?

    ReplyDelete
  7. ain nak jadi model!!hehe =p emm pendapat ain kan, boleh je kak zira makeup sndiri.. tgk ur 1st try makeup ni pon da menjadi, cume kak zira kene keep on practise taw kasi perfect lagi..still cantik! =) and rasanya inner nampak lagi cantik utk muka kak zira..=)

    ReplyDelete
  8. Yang ptg zira yakin dgn diri zira Insyallah boleh je nak make up sendirik..

    ReplyDelete
  9. Zira..yg awning tue nmpk cntik..Cuma kena btulkan skit awning tue.. Yg xde awning pn ok tp zira nmpk tembam lak... So saya prefer yg awning la.. =)

    ReplyDelete
  10. Ain: Nnt akk practice lagi ea! ;) inner ea.. nnt akk try pki lgi tgk cane..ok ke x ea.. (^_^) tenkiu bg pendapat syg..

    Kasut pink: Amin.. mintak2 yakin (^_^)

    Lieza: nape x le buka blog kamo ni.. tudung awning yg ni mmg x ok bntuk awning nye.. menyampah je tgk.. :( zira mmg tgh agak tembam.. badan meningkat naik..seram! haha~

    ReplyDelete
  11. wah...terbaik la...boleh save bajet ni klo make up sendiri...bagus...

    terus kan usaha yer..kak long mcm ni leh la ambik booking kan...hahahaha;)

    ReplyDelete
  12. kak long..itu lah yg sebenarnye... nak save budget je..haha~

    Kak long berani ke nk booking dgn zira.. kikiki~

    ReplyDelete
  13. yg de awning cantik la azi...:)

    ReplyDelete
  14. waa.. sedih..azi rs mcm x bape ok je.. nnt azi cr lg awning yg cntik skit..

    ReplyDelete
  15. pkai awning tau..bertambah cantik gmbr yg pkai awning tu..

    ReplyDelete
  16. hai izza ;))
    nnt sy nk cr awning yg ok skit.. yg ni mcm x brp kemas.. :p

    ReplyDelete
  17. zira..kenapa nida mcm banyak ketinggalan blog zira ni..nape xdapat update pon.. =(
    ok, back pada tudung..nida ske tgk zira pakai tanpa awning...cantik... =)

    ReplyDelete
  18. alala... ciannye nida... zira x decide lgi cane nnt.. maybe pakai tudung bawal jew :p

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...